UITSLAG STEMMING GEMEENTERAAD HOEKSCHE WAARD. 9-7-2024

Op 9 juli heeft de Gemeenteraad akkoord gestemd voor project

Even Buiten!

Hier zijn we natuurlijk superblij mee!!

Eindelijk kunnen we onze plannen gaan verwezenlijken en kan wat ons betreft de bouw niet snel genoeg beginnen.

UPDATE 18-9-2024:

Helaas hebben een paar mensen weer bezwaren tegen het bestemmingsplan ingediend bij de Raad van State waardoor er minimaal een half jaar vertraging ontstaat voor de bouw kan starten.

De gemeente is al akkoord met het bestemmingsplan. Waarom doen mensen dit dan nog? Waarom deze tegenwerking?

Men zegt niet tegen de zorgwoningen te zijn, maar wel tegen bebouwing op de weide. Tja, maar het een kan niet zonder het ander. :I Het gaat om het hele project.

Onze kinderen hebben ook recht op een geschikte woonplek. En dat is deze plek voor 100%, bij boerderij Even Buiten!

Sommige toekomstige bewoners zijn de 30 jaar al gepasseerd. Dat betekent dat hun ouders ook op leeftijd zijn en nog steeds de zorg voor hun thuiswonend kind hebben. Want die zorg blijft intensief voor een kind met een beperking!! Deze zorg wordt vaak door de buitenwereld flink onderschat. Het zou fijn zijn als deze bezwaarmakers daar bij stilstaan voordat ze bezwaar indienen tegen dit mooie project dat ook nog eens meerdere sociale mogelijkheden biedt en dus een toevoeging is voor de omgeving Even Buiten.

De Makelaardij Van Den Berg Run Bike Marathon in Oud Beijerland op 8-9-2024.

Georganiseerd door AV Spirit en Stichting MooiMens HW was het goede doel!! Heel veel dank voor jullie inzet!

Voorzitter Naomi begeleidt

Niels, Kelly Jane en Rowan

met het geven van het startsein.

We kregen een cheque met een mooi bedrag overhandigd.

Heel erg bedankt namens iedereen!

Op 14 september kwamen de toekomstige "Mooie Mensen" (op 4 bewoners na) weer gezellig bij elkaar. Dit keer was Rowan's verjaardag-tuinparty een leuke aanleiding om als ouders en jongeren elkaar weer te ontmoeten en het gezellig te hebben met elkaar. Dit alles onder het genot van muziek van DJ Kelly Jane, lekker eten en drinken. We leren elkaar steeds beter kennen en versterken zo onze onderlinge band.